2011-01-29

3e dagen i Amsterdam

Jag mår förhållandevis bra idag. Tror att mina vänner i min ISN-grupp mår lite sämre. Igår kväll cyklade vi säkert flera mil (det kändes så iallafall) för att först ta oss till vår coach's hus för förfest. Innan hade vi varit hemma hos mig på middag. Sedan cyklade vi ytterligare några mil för att ta oss till klubben.

Något som jag hoppas förbättras i Amsterdam är musiken. Varje klubb vi har varit på har spelat gamla hits från 2005-2008 och en massa elektroniskt, fast inte bra. Jag som gillar house och electronica fick huvudvärk och ville strypa DJ'n. Mina danska vänner försökte att flirta in sig hos DJ'n utan större framgångar.

Idag skulle vi egentligen ha Sports Day, men vi skolkar för att cykla in till stan för att handla lite behövligheter. Imorgon ska vi till IKEA. HURRA! Har haft många intressanta konversationer med folk här om IKEA, vi svenskar, är tydligen ökända här. Vi har IKEA och väldigt "speciella" dancemoves.

Jag måste handla lite småsaker som är nödvändigt. Några förslag? Just nu är mitt huvud blankt. Jag börjar bli lite för gammal för att sova 2h/natt, cykla omkring som en galning på dagarna och festa på kvällarna. Sorgligt men sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar