2011-01-23

Ifall jag skulle glömma min nationalitet

Min vän Kimmy gav mig dessa som farvälpresent. Det har varit en väldigt rolig dag fylld av vänner som tog farväl *snyft. Först var jag och Kimmy på Nova Lund och sedan till middag serverades handboll och poker med Ervis, Eric och Joel. Kommer sakna de alla.
Jag har inte ännu insett att jag ska åka, men det kommer till mig gradvis. När vi var inne på MediaMarkt på Apple avdelningen (har inte riktigt anammat apple-livsstilen, trots webbadressen) och googlade på saker och ting, googlade jag på bilder av Amsterdam. Helt plötsligt slog det mig att jag kommer att vara där om 3 dagar och starta ett nytt liv för ett halvår. Jag fick svårt att andas och var tvungen att samla mig för jag hade generat Kimmy framför alla datanördar. När jag tänker på det får jag en liten virvelvind i magen (ni vet, så som i Pocahontas, fast i magen). Dock har jag inte riktigt insett det än. Det kommer väl när man sitter på flyget eller när jag landar i Amsterdam och ser alla kanaler.
Jag kommer ihåg när jag kom till Lund för drygt 3½ år sedan och jag gick omkring med denna karta. Även om Lund är en relativt liten stad så var det ändå svårt att hitta. Jag gick senast vilse i December då jag trodde jag kunde en genväg till Åhléns, men det visade sig att jag hade överskattat mitt lokalsinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar