2011-01-31

Intake Appointment och Orientation Session

Dagen började långsamt med sovmorgon till 9.30 var det tänkte. Men av någon konstig anledning vaknade jag vid 8. Jag åkte iväg (med cykel såklart) till min Intake Appointment då jag skulle registreras och annat skojsigt juridiskt skulle fixas. Är nu officiellt student på UvA - Universiteit van Amsterdam (tror det stavas så, holländskan har inte riktigt satt sig ännu). Dock ska jag den 7 feb till "registration in the population register", spännande!

I eftermiddags åkte jag iväg med Ashley, den amerikanska utbytesstudenten till vårt orientation session. Väldigt mycket information. Sitter nu och skriver ner alla tider i almanackan samt läser på morgondagens studiematerial. Kursen som börjar imorgon "Cyberspace, new generations and new political engagement" verkar massiv. Jag tror jag misstolkade vad den handlade om när jag ansökte till kursen, dock ser jag fram emot att läsa något annorlunda från Medie-och Kommunikationsvetenskap. Det verkar handla mycket om politikernas valkampanjer och hur de utnyttjar internet för att nå framgångar inom politiken. Intressant, men tungt. Alla vet ju hur allmänbildad jag är så det blir en utmaning. Kommer nog spendera hela terminen på Bushuis bibliotek med näsan i alla 500 böcker samt 1001 artiklar som vi ska läsa.

Avslutningsvis vill jag citera en herre på vårt orientation meeting: "if it ain't Dutch, it ain't much".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar