2011-01-26

inte möe sömn för mig natt verkar det som

Efter att ha legat i 2 timmar i ett oroligt tillstånd mellan sömn och panik så bestämde jag mig för att gå upp och se vad the world wide web hade att erbjuda.
Så fort mina tankar ens nuddar vid Amsterdam eller vad som kommer hända om 3 timmar får jag små fjärilar i magen.
Eller är jag hungrig?
Hursomhelst så är det lite småläskigt att åka till ett exotiskt land för att studera konsten av media, fotografi och...konst.
Jag kommer att läsa kurserna:
Art of the 20th Century
Cyberspace, New Generation and New Political Engagement
Equivocal Documents: Photography as Art 1960-today

samt Media Art and Critical Design.
Jag ser verkligen fram emot alla, även om inte alla var mitt förstahandsval.
Jag var faktiskt ärlig i mitt Statement of Purpose när jag skrev att anledningen att jag vill studera utomlands i Amsterdam är för just studiernas skull. De kurser som erbjöds verkade väldigt intressanta och utbudet var mer rikligt än vad jag kunde hitta här i Sverige.

Orsaken till varför jag valde just Amsterdam var så simpel att jag hade Amsterdam och Malta att välja mellan som var de enda engelskspråkiga platser. Valet mellan Malta och Amsterdam var inte jättesvårt. Jag visste inte mycket om någon av ställena men fick höra att Amsterdam hade en av Europas största Media och Kommunikations center så då var det lätt.
Jag låter som en lite tönt när jag säger att det som jag ser mest fram emot med min utlandsvistelse är mina kurser...och alla museum.

Jag tänkte köpa ett museumskort och besöka Van Gogh Museet, Riksmuseum och Heineken museum. Dock ingår inte den sista men det är ju smällar man får ta.

Kanalerna kommer också bli ganska soft. Åka runt i kanaltaxi och låtsas som jag är Silvia och göra den obligatoriska drottningvinkningen. Ni vet, pinnrak hand i 90 graders vinkel och sakta vrida till höger och vänster medan man ler artigt och samtidigt nickar lätt med huvudet.

Vad är det mer jag ser fram emot?
Att komma levande fram imorgon utan smärre komplikationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar