2011-01-21

Packa och flytta...


...är något som jag trodde skulle vara kul.
Det visade sig att det inte var det.
Jag började redan den 19e januari och tittade på vad jag skulle ha med mig och sorterade mina kläder.
Eftersom jag kommer att vara borta i ett halvår och jag får ha med mig en resväska på 20 kg gäller det att vara selektiv och bara ta med det viktigaste.
Svårare sagt än gjort.
Hur kan man välja?
Det är som om man skulle fråga föräldrar: vem är ditt favorit barn? Det barnet får du ta med dig till Amsterdam ett halvår.

Dessa två dagar kan man summera: Packa, packa, packa. Mina föräldrar är nu nere i Lund för att assistera med att packa ihop mina saker.
Det har gått bra, men jag kan ju inte säga att packning och flyttning är mina två favoritsysselsättningar. Dock är allt i princip fixat och mitt rum ekar tomt förutom möblemanget. Men min personliga touch har försvunnit. Förhoppningsvis kommenterar inte min andrahandshyresgäst min feng shui anda.

1 kommentar: