2011-02-12

Albert Cuyp

Igår var vi även på markanden Albert Cuyp där man kan hitta väldigt billiga grönsaker, kyckling, fisk och kläder. Vi gick dit efter vi varit på Bushuis och handlade ost, grönsaker, skor och givetvis våfflor. Till lunch käkade vi en holländsk specialité, pommes frites med jordnötssås. Dock var det lite väl för experimentellt för mig så jag nöjde mig med ketchup (som absolut inte smakar som svensk ketchup). Anna var inte rädd för att testa med jordnötssås.
Handlade som sagt ost, för 2 Euro styck, rena fyndet, en senaps ost och en italiensk med paprika, tomat och oliver som vi sedan åt på kvällen.Köpte en vårjacka eftersom min är alldeles för varm. H&M, marinblå för knappt 30 Euro. Väldigt nöjd med köpet. Köpte dessutom nya skor eftersom att mina råkade gå sönder en kväll.Vi träffade Wally, våffelmannen som var en väldigt trevlig herre.Jag och Bea delade på en våffla som vi kan se här till höger, med hasselnötkrisp och mjölkchoklad.
Ashley och Anna delade på en med vit choklad och krisp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar