2011-02-09

Lärarens gullegris

Eftersom jag inte fick tag i min bok till dagens föreläsning, mailade jag min lärare och frågade om det istället gick att jag undersökte konstnärerna på Internet. Min lärare svarade att det var en "underbar idé". Idag på föreläsningen visade det sig att ingen hade fått tag i boken. Då påpekade min lärare att "Cecilia hade googlat konstnärerna och var förberedd". Kände genast hur min coolfaktor sjunk med flera procent. Alla i min klass kommer att se mig som världens mest töntiga och rövslickande student. Jag gillar inte att inte vara förberedd och dessutom har folk varnat mig om att man måste vara förberedd på föreläsningarna eftersom alla förväntas diskutera läsmaterialet. Dessutom, jag googlade konst, hur jobbigt är det på en skala från 1 till 10? Snarare som en hobby.

Innan föreläsningen slutade var min lärare tvungen att påpeka att till nästa föreläsning "ska ni alla göra som Cecilia gjorde och kolla upp konstnärerna på internet". Jag kände hur min coolhetsfaktor blev obefintlig och låg mer på minus 12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar