2011-03-30

Amstelveen

Idag, i (på? kommer inte ihåg svenska somehow) min konst klass så cyklade vi till Amstelveen för att besöka CoBra Museum. Amstelveen ligger söder om Amsterdam och är en liten söt stad, tror jag. Har bara varit där två ggr, idag och när jag hämtade mina nycklar till min lägenhet. Hursomhelst, det tar ungefär 30-40 minuter att cykla dit beroende på hur snabbt man cyklar och fort man hittar. Tur nog så hade jag fått direktiv från Pauline som var där igår. Med ett papper med vägbeskrivning på franska åkte vi iväg.

Museet var väldigt intressant. CoBra-perioden kan beskrivas som väldigt barnsliga tavlor, det ser ut som ett barn har målat och kladdat. Dock hittade jag ganska många tavlor som jag fastnade för. Eftersom det är så "barnlikt" är det en aning abstrakt så man kan göra sina egna tolkningar.

Vägen dit var hyfsat lätt att hitta. Vägen hem var mindre förvirrande så jag hann ta lite kort. Jag brukar alltid ta en massa kort när jag cyklar. Vissa kallar det för trafikfara, jag kallar det kreativitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar