2011-05-15

Ambitiösa studenter

Det närmar sig slutet. Vi alla sitter mest med våra tentaförberedelser och uppsatsskrivande.
Något intressant som jag har märkt med språken är att i Sverige använder vi oss mycket av ihopskrivning medan det engelska språket har bara särskrivningar. Det kan ibland bli lite förvirrande. En annan grej är att min svenska börjar komma tillbaka. Innan hade jag svårt att uttrycka mig med mitt modersmål och hade extremt svårt för pronomen och använde mig av "enkel" svenska under mina skypekonversationer. Efter mamma varit här, pratar jag lite mer på svenska - jag har träffat några svenska tjejer som jag snackade lite med. Jag har gått tillbaka till att tänka på svenska nu också. Kanske är mitt undermedvetna som påverkar mig. Det är nu lite mer än en månad innan jag åker till Göteborg igen. Allt beror lite på hur saker och ting utvecklas. Helst vill jag stanna här tills mitt hyreskontrakt går ut, men man vet aldrig eftersom framtiden är lite oförutsägbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar