2011-08-08

here comes the bride...

Bröllopen var fantastiskt. Jag har inte varit med om något liknande. Först vigsel i kyrkan, persisk vigsel på Grand, middag, tal, persisk dans, knivdans, tårta, ännu mer dans, videohälsning och dans igen. Mitt tal blev uppskattat. Bruden blev tårögd och jag fick mycket komplimanger under kvällen att jag hade hållit ett bra tal. Jag var bara glad att allt blev lyckat och bruden och brudgummen hade roligt. Dock var jag en aning trött. Efter att ha varit med sedan 9 på morgonen hos frisören så var jag lite trött vid 16-tiden, höll på att somna vid buffén, men då var det dags för talet så piggnade kvickt till och gick från att försöka att hålla ögonen öppna till att försöka att kontrollera mina skakningar, så nervös var jag. Jag har inget emot att hålla tal, speciellt när det är till en av mina bästa vänner på hennes bröllopsdag, men det gör det inte mindre nervöst. Mina fusklappar darrade och när jag lyfte glaset och skålade kunde man se hur vinet i glaset gungade. Men min bordsdam sa att hon inte hade märkt något, så det vara ju bra.

The wedding was probably the best wedding I have even been to. I cannot describe how much fun I had. There were so many elements, traditions, even cultures. My speech was highly appreciated and I got comments and compliments during the evening, so I was very happy. Although I was so nervous that I was shaking the whole time. You could almost hear my heart beating faster and harder (better, stronger). It will be hard to top that wedding.

2 kommentarer:

  1. Åh häftigt med bröllop! Jag har aldrig varit på något! :D

    SvaraRadera
  2. Detta bröllop var det bästa jag någonsin varit på (totalt 5 st). Det var verkligen kärlekens dag.

    SvaraRadera