2011-09-11

Farmer's market, Downtown La Jolla

Idag efter att varit i kyrkan drog vi till Downtown La Jolla för att besöka Farmer's market som är lokalt producerat frukt och grönt. Men det är inte det enda som säljs utan man kan hitta kläder, smycken och annat smått och gott. Jag åt min första amerikanska hot dog, även kallad korv med bröd. Jag visste inte riktigt vad jag skulle välja eftersom det fanns en sån eklektisk blandning av olika maträtter från hela världen. Jag övervägde mexikanskt men eftersom jag redan hade ätit fish tacos tänkte jag att en surfar hot dog skulle sitta fint. Korv, bröd, avokado, chips och bacon. Udda kombination, men inte alls äckligt.
Jag köpte även beef jerky och kettle corn. Beef jerky är torkat kött som är bra när man campar (man vet aldrig, jag får säker för mig att jag ska ut i skogen och leva vildmarksliv någon dag). Kettle corn är popcorn med både salt och socker.

Eftersom vi är så amerikaniserade (citerar min mellanstadielärare) så har man ju hört om all amerikansk mat och nu är ju ett bra tillfälle att smaka på allt. Jag gillar dessutom att testa på nya grejer så det passar ju bra.

Ikväll ska jag laga sill till min värdfamilj (och med "laga" menar jag öppna två burkar sill som inhandlades på IKEA och servera med knäckebröd, gräddfil och rödlök).

Today after church we went to downtown La Jolla för the Farmer's market. I never been to one so I was pretty psyched. I ate my first American surfer hot dog, kettle corn and beef jerky. Yeah, I'm almost a native California girl. It all was pretty awesome. The hot dog had avocado, chips and bacon on it, surprisingly nice. Tonight, dinner's on me. I'll make pickled herring with crisp bread, sour cream and red onion - Sweden's finest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar