2011-09-30

Nature's Work of Art - Bioluminescent plankton in San Digeo

Igår kväll gick vi till Blacks Beach som ligger 20 min från campus för att titta på ett var naturens fenomen, Bioluminescent Plankton. Jag vet inte riktigt hur det fungerar (lite blåst är jag), det enda jag vet är att det är helt obeskrivligt. Jag försökte att ta bilder, men det gick inte så bra. Alla bilder förutom ett fåtal blev helt svarta (borde köpa mig en riktig kamera snart). När vågorna bryts så skiftar färgen från vitt till glimmande skimmer i neongrön nyans. Det är svårt att förklara för de som inte har sett det. Jag googlade och hittade en bild (se första bilden).




Jag har aldrig sett något så vackert. Jag är så glad att jag var här just nu så jag fick uppleva det. Eftersom det är oförutsägbart så känner jag mig speciell (lite fånigt, jag vet).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar