2011-10-26

Är det dags att växa upp?

En av mina bästa vänner ska flytta in med sin pojkvän. En annan av mina bästa vänner gifte sig och fick barn i somras och våras. Majoriteten av mina vänner har lägenhet, jobb, pluggar seriöst och har en framtidsvy som heter duga.

Själv hoppar jag omkring från kontinent till kontinent. Jag har precis kommit från Amsterdam till USA och sen tillbaka till Lund och 2013 planerar jag en resa till Korea. Ingen lägenhet, bara ett litet korridorsrum i Sveriges studentstad nummer 1. Här i USA spenderar jag min tid med 19-22 åringar. Det kanske snart är dags att stadga mig med make, villa, volvo, vove och 2,5 barn i förorten? Dock är det inte något som jag har drömt om. Istället drömmer jag om att resa omkring i världen, träffa nya spännande människor, jobba utomlands och kanske, kanske eventuellt skaffa mig en lägenhet i Göteborg eller Stockholm. Men det är i princip allt.

När jag pratade med min vän började jag tänka på livet. Vad jag vill göra, vad som kommer att hända och vad som är viktigt för mig. Jag har så många drömmar, att jobba i San Francisco, resa runt i Asien till Korea, Kina, Singapore och Japan. Jag blir dessutom inte yngre utan snarare äldre (underbar logik, man kan säga att jag en av de smartaste personerna som finns i världen) och måste därför passa på innan jag blir gammal och grå (det är jag iofs redan, dock inga gråa hår än). Jag har tyvärr ingen aning vad livet kommer att ta mig, men det är själva poängen, att man inte ska veta. Vilket jag nöjer mig. Vem vill bli vuxen? Jag är Peter Pan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar