2011-10-17

Till mamma

Ikväll var jag på Sunday Supper Fall organiserad av iHouse. Det var semi formal så vi alla klädde upp oss (jag hade till och med klackar!!!) och njöt av en middag (thanksgiving inspirerad), uppträdande och en extremt offensive föreläsare som pratade om historia, kommunism och östeuropa. Jag vill inte vara negativ med det var det värsta jag har hört på länge. Och föreläsaren har till och med skrivit en bok i ämnet. Jag, som kommer ifrån Europa (inte öst, men Europa och har faktiskt haft historia lektioner som resterande av den Europeiska befolkningen) kände att han hade inte var den skarpaste kniven i lådan och var väldigt kränkande mot olika delar av Europa. Inte speciellt passade på en internationell middag där gästerna bestod av utbytesstudenter.

Hursomhelst, jag hade väldigt roligt med mina underbara vänner. Vi har bildat en lite grupp av socially awkward peeps som inte riktigt hänger med de coola kidsen, utan är mer utbölingarna av iHouse (många av oss bor inte ens i iHouse). Dessa människor har jag turen nog att kalla mina närmsta vänner här och vi umgås i princip 24h om dygnet. Jag vill inte lägga upp bilder på dem eftersom internet är helt okontrollerbart ibland ;)

Min poäng var med detta inlägg, efter flera utsvävningar, var att lägga upp en bild på mig till mamma så hon får se hur fin jag var i min nya klänning (köpt på rea), som hon insisterade på att jag skulle ta med mig till USA. Tack mamma! Jag älskar dig <3foto: Anais

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar