2012-01-03

Convoy Street igen med ännu mer mat.

För några dagar sedan åkte jag, Jae och Jerry till Convoy street för att handla mat i den koreanska mataffären och käka lunch. Eftersom det tog ca 3h förra gången vi var där, var vi påväg i god tid, dock hade vi tur med bussarna att vi kom fram efter 50 min. Nytt rekord, vi förbättrar oss. Vi gick till samma restaurang som förra gången för att denna gång äta 삼겹살, samgyeopsal, något som jag har längtat efter. Trots att jag aldrig har ätit det innan så har jag ändå drömt om att få äta det någon gång. Efter en väldigt mättande (vi beställde in 삼겹살, Daeji Bulgogi och 해물파전 (skaldjurspannkaka) lunch rullade vi iväg till Zion, den koreanska mataffären för ytterligare mat.

Man grillar köttet, sedan klipper man det i bitar.Fyller ett salladsblad med kött doppat i en blandning av sesamolja, salt och peppar, ris, smårätter bestående av grönsaker samt en sås som jag inte kommer ihåg just nu (tror det är en blandning av gochujang och doenjang), vitlök (rå eller grillad) - slår ihop det lilla paketet.......och sedan proppar in allt i munnen i en tugga. Såhär:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar