2012-01-27

Padda eller icke

Funderar seriöst på att skaffa en iPad. Så seriöst att jag till och med startade en lååång diskussion på facebook vilket inte riktigt är min stil. However, orsaken till att jag funderar på det hela är för att jag är svag för grupptrycket.
Skojar bara.
Alla mina vänner har en.
Nej, det har de inte.
De kommer sluta gilla mig om jag inte skaffar en.
Jag är på riktigt konstigt skämt humör idag...

Hursomhelst, eftersom min dator inte har speciellt lång batteri tid. Jag kan inte ens ta med den till föreläsningarna eftersom den dör efter halva tiden. Dessutom är min dator en aning tung och klumpig.
Huvudorsaken till detta spontana köp är:
  1. praktiskt att ta med till föreläsningar och anteckna, eftersom jag skriver långsamt samt behöver slå upp ord konstant.
  2. portabel. eftersom jag reser ganska mycket så är det praktiskt att han en liten minidator. Eftersom min dator är för klumpig och min mobil är för "liten" så känner jag att det skulle vara kul med lite resesällskap.
Skäl för att jag inte ska köpa den:
  1. Behöver jag verkligen en?
  2. Dyrt, vill till Hawaii och NY.
  3. Kan köpa en MAC istället när jag kommer hem, då behöver jag varken min gamla dator eller nya iPad.
  4. ....
Så, nu ska jag till UCSD bookstore och snacka med säljarna samt testa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar