2013-04-12

Ewha Womans University och Shopping

Jag träffade Jonte för att gå runt Ewah Womens University området denna regniga dag. Dock sprang vi på en drama inspelning. Varken jag eller Jonte kunde gissa vem skådisen var, men hon är säkert jättekänd i Korea med tanke på hur många som hade flockats runt inspelningen. 

Film crew:et

 Innan dess hade vi varit och spanat på lite annorlunda produkter och jag köpte på mig Gatsby Powered Oil Clear Paper, inte för att jag svettas speciellt mycket utan för att jag ville se vad Jonte hade snackat om. Detta är tydligen ett super absorberande tunt papper som man torkar bort svetten med. Coolt.
Sedan hade jag köpt på mig Big Bang sockar eftersom jag är ett hängivet fan och det var en av det mål som jag hade med Korea, köpa på mig en årsanvändning av kpop sockar. Dock verkar det inte finns längre. Dessa är de första som jag har sett så jag får leta vidare.
Vi satte oss på ett coolt café eftersom det började regna och de hade en del speciella saker att erbjuda.

 Jag beställde in en frukt smoothie eftersom jag har haft en fruktansvärd längtan efter frukt och grönt. Även om det alltid serveras banchan (sidorätter) till maten så räcker inte det för mig. JAG VILL HA FRUKT! OCH FÄRSKA GRÖNSAKER! JAG ÄR KARL ALFRED! Jonte beställde in iste.  
Jag fick i mig lite vitaminer inbillade jag mig.
 


Ett regnigt Seoul

Sedan på vägen hem så hade mina smaklökar blivit kittlade så vi gick in i en affär för att jag skulle få köpa med mig grönsaker och frukt hem. 9,000 won för 6 äpplen. Det är ca 54:- för 6 äpplen. Och 4,000 won för körsbärstomater (24:- för en ask). Det var det värt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar