2013-04-17

Galbitang i Itaewon

Igår var jag en kortis i Gangnam på morgonen och åkte sedan för en sen lunch med Ida i Itaewon. Det finns många koreanska rätter som jag har velat prova och galbitang var en av dem. Det är revbenssoppa av revben av nöt, lite svamp, ingefära (?), trodde jag såg en bit gingseng och så glasnudlar (?). Orsaken till alla frågetecken är så simpelt att jag vet inte. Men gott är det. Ida tog en kimchijjigae.

Innan hade vi letat efter det perfekta läppglanset. Funny story: Ida letade efter exakt samma läppglans som hon hade sedan tidigare. Efter många turer, BB-creams och ögonfransböjare senare så visade det sig att det inte fanns. Dock hittade hon en snarlik färg. Jag kollade också intresserat på ett orange-aktigt läppglans och funderade på att köpa det med tanke på att det kostade runt 30:- I sista sekund tog jag tag i boxen och gick till kassan. Idag när jag skulle prova det visade sig att jag hade tagit helt fel läppglans. Detta var en lip tint:er men det var vansinnigt snyggt så nu måste jag gå och köpa i flera färger. Så tokigt bra det kan bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar