2013-04-15

Hapjeong

Idag så träffade jag ytterligare en svensk adopterad i Hapjeong som ligger i närheten av Hongdae. Tydligen skulle det finnas en gata med bara massa söta och unika cafén. Vi hittade BRÖD! och inte vitt fluffigt toast bröd som faller ihop så fort man blåser på det utan, vanligt hederligt bröd. I mackan fanns det ISBERGSSALLAD! Under mina två veckor i Korea har jag inte saknat svensk/västerländsk mat utan njutit till fullo av den koreanska och asiatiska kokkonsten. Dock så var det välbekant och familjärt att käka en vanlig macka. Till detta drack jag nog det godaste kaffe som jag smakat på länge. Hand drip coffee som är en konst i sig (eller inte) man häller varmt vatten över en kaffefilter med kaffe i en cirkulär rörelse. Jag har ingen aning om hur fancy pansy det är, men det ser snofsigt ut. Jag valde ett indonesiskt kaffe som var helt suveränt. 
 Maro Sandwich och hm-hm-hm-beef Sandwitch (kommer inte ihåg namnet).
Café Maro

Efteråt gick vi till Hongdae och jag njöt av lite välförtjänad shopping. Köpte en ny handväska eftersom min fick sönder samt lite paltor. Imorgon ska jag till Gangnam igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar