2013-04-21

Itaewon igen med kött

Lördagkvällen bjöd på Koreansk grill med Ida och Jeong Jun i Itaewon. Jag hade ett sug efter koreansk mat så vi fick till ett ställe som hade den bästa koreanska maten i Itaewon enligt Jeong Jun. Ska man äta bra mat i Itaewon ska man äta internationellt inte koreanskt. Dock var detta stället riktigt bra. Så bra att jag verkligen vill dit igen. Atmosfären var gemytlig, lagom högljudd och om jag hade bott i Korea hade det nog blivit ett av mina stamställen. Tacket var dekorerat med 50-tals bilder, kapsyler och julljus. 


Vi beställde in Samgyupsal och revben, som inte var koreansk stil utan mer amerikanskt. Inte äckligt på något sätt.


När vi var mätta på kött, öl och soju gick vi till en irländsk pub för att dricka lite koreansk öl, ipa och Åpple cider.

Kvällen avslutades tillräckligt tidigt för mig för att ta tunnelbanan hem.

Än så länge har jag nog hittat mina favoritställen i Seoul. Tunnelbanan och mitt tak.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar