2013-04-22

MANDU!!!

Efter en välbehövd sovmorgon gick jag och käkade mandu till lunch. Detta stället var jag på första dagen med Geebum och Wonil. Det roliga är att jag hade sett en video som EYK hade lagt upp i Hongdae men det är en kedja så det finns även i Sinchon. Man kan se stället från långt håll eftersom det ryker och ångar. Så färskt är det. 

Väggarna är dekorerade med post it lappar som gäster har lämnat meddelanden på. Dock var jag fullt upptagen med att sluka mina räk mandu att jag inte tänkte tanken på att lämna ett spår efter mig. Mandu är ett litet degknyte som antingen ångas eller friteras. Jag valde ångkokta räkmandu.
Jag slukade mina 3 mandu på 3 sekunder men hann hejda mig och ta ett kort på den sista innan den försvann ner i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar