2013-04-07

Väldigt god mat

Okej, jag ska var helt ärlig. Jag har ingen aning vad det var vi åt idag, vad det kallas eller vad för typ av speciell restaurang det är. Jag borde verkligen lägga mer tid och uppmärksamhet på det. Dock så var det väldigt gott. Hjälper det?
En massa banchan bestående av japjae (nudlar), lotusblomma rot, torkade anjovisar, grönt, kött och två "soppor": mul kimchi och doenjang jjigae.
 
Söta Jieun som fixade mitt boende. Hon är väldigt upptagen med att studera till ett prov för att bli auktoriserad revisor, vilket gör att hon sitter på skolan från 7- 23. Dock tog hon tid från sitt upptagna schema för att äta brunch med mig. Men istället för att brunchstället blev vi mer sugna på detta.
 
 Grillad makrill, ångkokt kött som man lägger i salladsblad med kimchi och något annat grönt.
Till detta äter man ris som har något korn i sig som tydligen ska vara JÄTTE hälsosamt. Gott var det iallafall.
Efterrätt som var risvatten. När man har "bränt" riset häller man på vatten och låter det gosa till sig och sedan dricker. Tydligen väldigt uppskattat av äldre (jag är inräknad där) och det ska vara ytterst bra för matsmältningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar