2013-05-02

Gourmet Hoddeok på café W.E

Eftersom de två caféerna som vår plan var att besöka var stängda, visste Jeongah ett annat bra ställe i Samchungdong som severade Hoddeok. Hoddeok serveras säsongsvis på olika gatustånd. Friterade mumsbitar fyllda med brunt socker och nötter. Jag sprang på ett sådant stånd i Hongdae för några veckor sedan men jag tvekade inte att prova igen. 







Lite ur fokus... men Jeongah är så söt att det inte märks.







 




 


Inredningen var fräsch och gav ett väldigt modernt intryck. Eftersom jag inte kommer ihåg vad glassen var eller pudret så får jag återkomma efter jag har messat Jeongah. Men honungen var speciell vet jag! Den var...koreansk...och speciell på något annat sätt som jag inte kommer ihåg. Jeongah vet så mycket om mat och förklarade väldigt pedagogiskt men jag har ju minne som en guldfisk så jag minns inte mycket. Men det var fantastiskt gott! "Brödet" var frasigt och saftigt. "smeten" med smält brunt socker och hackade nötter var så sött och gott att jag ville sjunga. Jag gjorde en kombination av hoddeok och glass som blev som paj med glass vilket inte är fel. Om ni älskar hoddeok eller bara goda efterrätter så gå hit. Vet inte riktigt var det ligger, men på en smågata i Samchungdong. Jag ska fråga Jeongah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar