2013-05-02

Myeongdong

Från Insadong gick vi till Myeongdong för att hitta mig en resväska. Eftersom jag har i princip shoppat upp en månadslön behövde jag en extra resväska för att få med mig allt.

På väg till Myeongdong passerade vi Cheonggyecheon som har tagit mig en månad att lära mig att uttala. Mina koreanska kompisar skrattar alltid gott när jag inte kunde uttala det och då svarade jag med att utmana dem att säga det snabbt 10 ggr. De lyckades aldrig.

Vi visste inte riktigt hur vi skulle ta oss till Myeongdong från Insadong, men hade fått hjälp innan av turistinformationen att vi bara skulle gå rakt fram. När vi hade gått en bit sprang vi på Dong Mart som jag hade varit på innan, min andra dag i Seoul när jag gick i helt fel riktning i 20 minuter så jag visste då vägen. Äntligen fick min talang att gå vilse utnyttjas och vi hamnade säkert i Myeongdong. Väl framme måste man ju ha lite resedricka så vi gick till Gong Cha som är känd för sitt bubble tea/boba tea. Jag har älskat detta te sedan UCSD när jag för första gången testade det på Tapioca Express i Price Center. Det är tapioca kulor i te. Kommer ursprungligen från Taiwan. Man beställer på detta sätt:




Jag valde Passion Green Tea som inte innehöll mjölk, large size, pearl boba, 30% socker och 50% is.

Gott gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar