2013-05-02

Sista kvällen i Hongdae med gänget

Jag och Jeongah tog tunnelbanan till Yonsei för att möta Sunny och Wonil. Sunny höll på att ta kort för graduation och vi åkte tillsammans till Hongdae för middag. Geebum och Jiwoo skulle möta oss där och Joyce kom influgen från Tawian lite senare. Jieun kom även senare efter hennes föreläsningar.


Hittade Avengers och som nörd jag är var jag tvungen att ta kort.


Jeonga hade vett att ta kort.

Själv var jag upptagen att kolla in köttet. Vi hade beställt in tre olika sorter, biff, gris skinn och revben. Dock åt jag utan att tänka tanken på att man kan ju ta kort på maten för att lägga upp på bloggen och visa hur gott det var. Men just denna gång var jag mer fokuserad på att få i mig maten.

Vi beställde även in öl och soju. Vi skålade, drack och åt. Det var ett bra ställe som låg längst upp på Parking Lot Street bakom kycklingstället, om ni vill hitta hit.

Fina Sunny hade köpt dduk till min familj.


Jag saknar er så mkt!
Från vänser: Sunny, Wonil, Jeongah Geebum och Jocye. Nedan: jag och Jiwoo.


Vi bad en kille som passerade förbi, på koreanska om han kunde ta en bild. Han svarade på engelska att han inte pratade koreanska och vi alla började gapskratta och förklarade på engelska om han kunde ta en bild på oss. För att förklara situationen och förstöra "skämtet"; vi alla pratar engelska med varandra. Min koreanska är inte så pass bra att jag kan konversera fritt. Jag säger i princip några få saker då och då samt kan beställa. Ibland pratar de koreanska när de ska förklara en situation men majoriteten av tiden pratar vi engelska. Jag förstår lite ord här och där och kan lägga till ett ord, men hittills kan jag mest säga ord och några få meningar som: det är ok, gott! trött, ja, nej, vad vill du göra? vad vill du äta? vad gör du? jag vet, jag förstår, va? etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar